Berlangganan Artikel Via Email

Posting Terbaru

Easy Ringtone Maker for Android

Easy Ringtone Maker merupakan aplikasi android yg berfungsi untuk membuat nada dering, suara alarm, atau nada untuk notifikasi. Aplikasi seperti ini lebih di kenal dengan MP3 cutter pada komputer.

Sesuai namanya, penggunaan aplikasi ini sangat mudah.
Saat aplikasi Easy Ringtone Maker dibuka, maka secara otomatis semua file audio ber ekstensi MP3/AAC/WAV/AMR yang ada diperangkat android anda akan langsung terdeteksi. Anda dapat memilih salah satu dari file audio tersebut untuk diedit.
Setelah menentukan pilihan, maka akan tampil sound wave dari file tersebut. Anda dapat memilih bagian mana yang akan diambil untuk dijadikan ringtone anda kemudian simpan.

Sangat mudah bukan, hanya dengan 3 langkah saja maka perangkat android anda sudah memiliki nada dering baru sesuai keinginan anda. Tidak perlu untuk download2 lagi :D. Tertarik untuk mencoba? silahkan menuju halaman playstore dengan meng-klik link dibawah ini

https://play.google.com/store/apps/details?id=bonkapp.ringtone.maker

Saya ini Katro Perihal Kampanye, Pemilu, apalagi Politik


Baca juga tulisan saya 5 tahun lalu:
http://www.myherro.com/2009/07/teriakan-jiwa-untuk-indonesia.html

Serius banget ini, saya beneran katro tentang KAMPANYE, PEMILU apalagi POLITIK.
Gak percaya kalo saya katro soal KAMPANYE? saya aja baru tau kalo KAMPANYE itu terbagi menjadi  KAMPANYE PUTIH dan KAMPANYE HITAM.
Gak percaya kalo saya katro soal PEMILU? saya udah umur 30 tahun gini 1x pun belum pernah nyoblos lho.
Gak percaya kalo saya katro soal POLITIK? saya aja baru baca (sebelum membuat artikel ini) di Wikipedia pengertian dari kata POLITIK. Saya tau nya kl politik itu ya bidang pekerjaan yang digeluti oleh orang2 yang bekerja di pemerintahan alias pejabat negara. hahahha.

Masih banyak lagi yang saya tidak mengerti, kata yang sedang populer saat ini seperti KOALISI, BLUSUKAN, PENCITRAAN, dll lah. Agak memalukan ya, seorang yang menempuh pendidikan hingga Sarjana tidak mengerti arti dari kata2 yang sangat trend tersebut, bahkan orang2 yang hanya tamatan SD saja bisa bicara panjang lebar bila menyangkut kata2 tersebut. Saat membaca di Wikipedia, saya malah dpt kata baru dari pernyataan Jimmy (Jimbo) Walles yakni Indoktrinasi. Apa pula itu?

"Maaf, kebiasaan tembak-tembakan keyword yang merupakan penyakit seorang Blogger. hahahaha"

Belakangan ini tumben2an jg saya sering membaca berita tentang calon Presiden kita yang tumben2an juga cuma ada 2 calon. Berawal dari 1 berita yang di share di facebook, akhirnya melanglang buana ke berita2 lainnya. Tanpa terasa bisa menghabiskan waktu berjam2 lho. Baca beritanya sih sekilas aja, yang seru baca komentar2 nya. wkwkwkwk.

Ribet sekali ya kalo ditelusuri persoalan yang menyangkut masa depan sebuah Negara.

Mungkin kemampuan otak saya dalam mencerna suatu pemikiran terlalu rendah dan sederhana.

Saya sangat salut dengan mereka2 ataupun anda2 yang dengan sangat yakin bisa menentukan pilihan siapa yang akan anda pilih saat Pemilu CaPres dan CaWaPres nanti.

Saya sangat kagum dengan mereka2 ataupun anda2 yang dengan sangat fanatik meng-agung-kan calon pilihan anda.

Saya sangat respect dengan mereka2 ataupun anda2 yang dengan giat mempromosikan calon pilihan anda.

Kenapa? karena saya tidak bisa seperti mereka2 ataupun anda2.
Saya belum bisa menentukan siapa yang akan saya pilih dari kedua calon yang ada saat ini. Bahkan saya tidak berminat untuk memilih diantara keduanya. Namun tak bisa saya pungkiri salah satu calon sedikit membuat saya tertarik karena agak unik. Mungkin juga saya akan Golput lagi. hahaha.

Sebenarnya mudah saja kriteria saya dlm memilih seorang pemimpin negara, "melakukan kampanye untuk "MEREALISASIKAN(sedikit) VISI ATAU MISI"/"MENJALANKAN SEDIKIT JANJI WALAUPUN BELUM TERPILIH", bukan kampanye untuk "MENGUMBAR VISI DAN MISI"/"MEMBERIKAN JANJI BILA NANTI TERPILIH" yang belum tentu akan atau bisa direalisasikan.

Memang sih, kampanye itu bertujuan untuk pengenalan calon, penonjolan ide calon, menarik simpati masyarakat dengan daftar panjang visi misi sang calon apabila terpilih, atau apalah yang berkaitan lainnya. Namun dimata saya yang bodoh dan katro ini, kampanye yang dilakukan oleh calon Presiden saat ini tak lebih dari menghambur-hamburkan uang saja. Tidak memiliki manfaat yang nyata kecuali untuk diri sendiri.

Topik sederhana yang pasti selalu diangkat oleh calon Presiden yakni "MEMBERANTAS KEMISKINAN", atau kalimat sejenis lainnya "MENINGKATKAN TARAF HIDUP RAKYAT KECIL", atau "MENINGKATKAN PENGHASILAN RAKYAT AGAR DAPAT HIDUP LAYAK", atau lainnya.

Namun yang saya lihat sang calon hanya mempertontonkan kemampuannya dalam menghamburkan uang untuk kampanye. Menghabiskan uang yang hanya bertujuan agar setiap warga negara mengingat nama sang calon Presiden dan memilihnya. Membuat iklan di media visual dengan harga yang mahal, atau reklame dan spanduk dimana2 yang nantinya hanya jadi sampah yang mengotori lingkungan.
Terus terang saya bilang lucu, tim sukses luar biasa rajin memasang reklame/baliho/spanduk dimana2, setelah pemilu selesai malah dinas kebersihan yang harus membersihkan sampah2 tersebut.

Bukankah banyak sekali cara yang lebih baik dan efektif?

Contoh sederhana saja, cukup alihkan sedikit dana kampanye yang tadinya untuk membuat 500 spanduk digunakan untuk membeli 500 batang bibit pohon. saya kira jumlah uang yang dikeluarkan hampir setara.
Calon Presiden memberikan penyuluhan akan bahaya gundulnya hutan, kemudian mengajak masyarakat bersama-sama menanam bibit pohon yang sudah dibeli tersebut. Dengan demikian, sang calon Presiden sudah menunjukkan dukungan terhadap GOGREEN.

Contoh lainnya, Alihkan dana kampanye untuk melakukan kunjungan ke berbagai kota besar di Indonesia menjadi kunjungan ke 1 desa tertinggal di pelosok Indonesia.
Gunakan sisa dana kampanye dari pengalihan dana tersebut untuk kemajuan desa tersebut, seperti membangun waduk untuk pengairan ke sawah-sawah penduduk.
Sang calon Presiden dapat melihat langsung permasalah yang dihadapi desa tertinggal secara langsung, seperti sulitnya transportasi atau susahnya untuk seorang petani mengembangkan potensi sawahnya karena tidak mampu membeli pupuk. Harga pupuk di kota misalkan Rp10.000, saat sampai di desa bisa seharga Rp50.000-Rp100.000 karena masalah transportasi tadi.

Bukankah contoh diatas seharusnya adalah infrastruktur yang diberikan oleh pemerintah untuk membantu rakyat kecil? (ngomong2 saya juga ga gitu ngerti arti dari infrastruktur :p)

Bukankah aktivitas seperti contoh diatas bisa menjadi agenda calon Presiden untuk kedepannya dalam upaya "MEMBERANTAS KEMISKINAN" atau "MENINGKATKAN TARAF HIDUP RAKYAT KECIL"?

Saya rasa rakyat yang berpartisipasi akan sangat antusias, media massa pun akan dengan senang hati meliput kegiatan sang calon Presiden. Nilai + lagi nih, calon Presiden irit dana lagi karena tak perlu membuat iklan karena sudah diiklankan oleh media massa dengan sendirinya. hahahaha

Mungkin ruang lingkup kampanye sang calon Presiden menjadi jauh lebih kecil dikarenakan pengalokasian dana tersebut. Daerah yang dikunjungi pun akan jauh lebih sedikit.
Namun jangan remehkan efek dari kegiatan2 kecil tersebut. Kebaikan dan keikhlasan tersebut akan terbayar dengan sendirinya.
Satu media massa yang meliput kegiatan tersebut akan menjadi titik awal kampanye gratis untuk sang calon Presiden. Nama sang calon Presiden akan berkumandang hingga ke pelosok terpencil di Indonesia.

Bohong ah, tanpa uang mana bisa? 
Mungkin terlihat saya seperti omong besar, namun itu bukan tanpa dasar atau bohongan. Masalahnya saya bukan seorang pakar jadi tidak bisa menjelaskan :p.  Silahkan dishare tulisan ini hingga sampai pada para pakar. Kalau tulisan ini diulas oleh para pakar mungkin akan dipublikasikan jawabannya oleh mereka. hahahaha

Satu hal yang saya tidak tau, apakah kegiatan yang saya contohkan diatas bukan termasuk kegiatan kampanye dan melanggar peraturan Bawaslu? (saya males jg cari tau, yang tau silahkan dijawab :p)

Jika memang seorang calon Presiden benar-benar ingin menjalankan visi/misi nya dalam mensejahterakan rakyat, tak perlu untuk menunggu hingga terpilih menjadi seorang Presiden agar dapat menggunakan dana APBN untuk kepentingan rakyat.
Dana kampanye yang jumlahnya milyaran bahkan triliunan dapat sedikit dialokasikan atau digunakan untuk menjalankan visi/misi nya dalam skala kecil. Setelah terpilih maka akan lebih leluasa menjalankan visi/misi nya dalam skala besar karena didukung dana APBN.
Terlepas dari terpilih atau tidak nantinya, sang calon telah menjadi seorang pemimpin dihati rakyat yang berada dalam skala kecil tersebut.

Sakti juga saya, setelah pensiun bertahun-tahun menjadi seorang penulis bisa menulis artikel sepanjang ini. Well, tulisan diatas mungkin hanya curhatan saya saja, karena saya kesel udah belasan tahun tapi tak ada calon Presiden yang mau dipilih oleh saya yang katro dan bodoh ini. hahahaha

INGAT, SAYA BUKAN MENGAJAK ANDA2 YANG MEMBACA TULISAN INI UNTUK GOLPUT. PILIHLAH CALON PRESIDEN SESUAI DENGAN HATI NURANI ANDA SERTA CALON TERSEBUT ANDA ANGGAP BISA MEMBAWA PERUBAHAN, KEMAJUAN, DAN KESEJAHTERAAN UNTUK SELURUH RAKYAT INDONESIA(TERMASUK SAYA :D).

Android App: Indonesia Live TV Streaming

Anda doyan nonton? ingin mendapat informasi dimanapun dan kapanpun dari media? pengen nonton dikala bete saat diluar rumah? silahkan download aplikasi Android  Indonesia Live TV Streaming. Tapi dengan syaratnya ya harus punya Gadget dengan OS Android dan koneksi internet :p.

Aplikasi Live TV streaming yang dikembangkan oleh AeroWebApp ini sangat sederhana dan mudah digunakan. Ga pake seting2an lagi, buka aplikasi, pilih siaran TV, nonton deh. Gampang yah? haahahaha. Kelebihan aplikasi ini tidak hanya karena kemudahan dalam penggunaan saja, karena tidak hanya menyediakan saluran channel TV Indonesia saja tetapi juga menampilkan beberapa saluran TV luar negri jg lho. Info dari pengembang sih katanya jumlah saluran pada aplikasi ini akan terus di update apabila terdapat saluran TV lain yg sudah menyediakan sistem online streaming.

Untuk mendownload serta mengetahui channel TV apa saja dari aplikasi TV live streaming, silahkan mengunjungi link dibawah ini

https://play.google.com/store/apps/details?id=live.tv.indonesia

Task Management Software Provides Security and Effective Organization

When it comes to the safekeeping of documents, proper organization is a must. This is especially important for individuals that need to keep track of multiple projects. An online task management program like Zoho Project Management will help to make things a lot simpler. Here are some of the benefits of using an online task management program.

Abundant storage
One of the best aspects of an online task management program is the large storage capacity. This eliminates the need to overwhelm a computer’s hard drive with a lot of project files. All of the documents will be securely stored by the task management program.

Easy access
The convenience of a task management program is second to none. Whether the user is on a trip out of town or lounging at home, their files can be accessed from virtually anywhere. This definitely comes in handy for people that need to meet critical deadlines.

Easy to interact with others
In most cases, the user of the task management program will be teamed up with other people. There are built-in collaboration tools that allow team members to easily interact with each other. This avoids the need to make any time-consuming conference calls.

Keep track of important documents
When dealing with several projects at once, it can be difficult to keep up with every detail. An online task management program will decrease stress by professionally organizing each specific file. The documents can be easily found in just a few seconds.

Tips for Building a Good Online Store

When someone is shopping online, it is that much harder to pick up and look at the merchandise. This is especially true when shopping for clothing. Since clothing comes in so many sizes and variations, an online shop must be able to provide shoppers with those variations on a piece of clothing. Someone may pick up a red shirt, but then want to see it in blue. When they are shopping in a mall, they simply flip through the rack until they see the blue one, and then they can hold them up together to see the color they prefer.

Online shopping makes it hard to compare the different colors when the listing is for one shirt. Unless the merchant is adding each color as an individual listing, the chances of seeing the variations are limited. That is why merchants who specialize in clothing, accessories or shoes want to be able to present to the shopper one listing with a variation option.

This means that the shopper can land on one page for one red shirt, but they have the option to view all the other colors available on the same page. This allows the customer to stay in one spot, and in some cases, flip back and forth between the photos to see the shirts in different colors. A listing like this will keep the customer focused on making a decision on the shirt and not lose them to shopping elsewhere. A listing like this may even give the shopper the option to order an out-of-stock color if there is the chance that the product may become available at a later date. This also helps to retain your customer to your store.

A variable listing can be used for anything that has a variety of sizes, colors or shapes. This works for shoes, jewelry, fishing lures and hats too. It makes things much easier for the person who is building the online store. When they do not have to replicate the listing for each variation, they save a lot of time.

In addition, the way that the search algorithms are set to continually change, a listing that is complete with one URL stands a better chance of establishing credible backlinks than a shirt that needs several URLs. One listing with variations will not be penalized in search for being a duplicate listing. Shopping cart software like 1ShoppingCart gives the online store owner the option to set up variations, which makes their job that much easier.

ecommerce web hosting from Network Solutions

Online store builders have flooded the marketplace with template and formulaic designs. While it's important to include an ecommerce aspect for more marketing potential, it doesn't help when every business has the same look to their site. In addition, you don't get the same customization as a web designer provides.

However, the simple factor of creating a store in one hour has led many business owners to use store builders. The result is that while businesses may have an online store, they don't have a smart store that actually does what a personalized web store can do. There are a few companies out there that are trying to bridge the gap between unique design and flawed store builders. One solution is to work with a simple store builder that also has a web designer to assist with customization. These designers often have way more features than the average store builder.

For instance, you can get ecommerce web hosting from Network Solutions in addition to a fully customized online store. The advantage of this option is that you get all of the features, hosting, mobile browsing, social media integration and marketing tools from one source. Customer support is another issue that store builders also don't have, or perhaps support is provided but it's not helpful. What business owners truly need is a web designer to help them flesh out ideas, set up a site and make it intelligent in order to meet the demands of their business.

When creating an online store, there really is no comparison to working with a true web designer who understands how to build a robust and fully functional site that can sell products easily.

Best Places to Buy Statue and Sculpture

One of the favourite articles of decoration is Statues and the most elegant of them all is obviously Bronze Statues. There are many dealers in the market but they have limited stock or pre made statues or don’t have great variety to choose from. along with the development of the internet these days, it will be very easy for you to find statue that interests you a lot from the internet. It is because there are a lot of online services that offer you very good quality statue from some professional artists that you might know before. One of the best places for you to buy statue and sculpture is artbronze.com.

The collection of statues from www.artbronze.com is diverse and magnificent. Each sculpture is a meticulously executed artwork, a well thought-out piece that takes full advantage of the characteristics of the mediums of bronze and steel. The art bronze is available in the classic tones such as brown, amber, and also black. Provided at the finest price makes this bronze becomes the right selection for you.

They are also the professional one in providing this Remington sculpture and they are able to provide this original sculpture uniquely. This Remington sculpture is the symbolization of the heroic American west and it can be the perfect one for you as a gift. There are many numbers of Remington sculptures that you can find and of course this is provided at the best price. Besides that, you will be able to find so many artists that will contribute to make statues and sculptures in this site.

How Important Facebook Fan page Template

I'm not talking about create Facebook fan page, it is presumed that you already know how to create a page on Facebook and you already have done it.

It is important to know the importance of using facebook fan page templates. This is really important to augment your prospects and popularity on facebook like pages. There are numerous benefits that you will get from selecting a professionally designed and attractive fan page. You need to be extremely careful to make sure you choose the most ideal facebook fan page design for your business promotion.

Most business owners who desire to build facebook fan pages for their respective business tend to make one major mistake. Although conversions and lead-generation opportunities are definitely possible, Facebook advertising is best used in brand-awareness campaigns. Think about it. When users see ads on their Facebook accounts, they aren’t necessarily at the point of purchase, but they are still easily influenced by and willing to interact with brands.

This is exactly where facebook fan page templates come in. Briefly, facebook fan page templates help you select a remarkably designed fan page. This should be the one that you are certain will direct huge number of fans to your page. It is not wise to choose a design in a hurry. You must always take your time when choosing one.

Speaking to a professional and seeking their advice is the best way you can benefit from facebook fan page templates and attract popular facebook likes. Understand that most of these templates are designed by professionals and they know exactly how to handle these in a way to attract maximum profits from you.

This is a great option if you are a novice. You do not always require spending money on facebook like pages and templates designs. There are many free facebook fan pages that you can benefit from online. Don’t worry, just a little caution from your side, will help you create killer facebook like pages even via using free downloadable facebook fan page templates online.

Minimalist Room Ideas

if you have the room or its range is limited space does not mean the room should be a room that is not pleasing, livable and boring. With creative ideas, small space can still be used and is designed to be a beautiful, comfortable and enjoyable.

For example, if you have a big TV, try not to use the conventional TV shelf that we use we see in stores or furniture. Using conventional TV rack let alone that will definitely spend large space of your room. Imagine a family room or living room to watch the small size then you put a large TV shelf there? Very crowded and narrow course. using the TV stand that sticks on the wall is the best idea, as we see in a bank or office. Use wall mounted TV stand will surely make your room a more spacious. another idea, use monitor stands that simple design, height-adjustable, and feature included or add-on lower shelving. So you have perfect viewing height in all condition of your furnitures.

The small room requires creative ideas that can make it seem wider. One such idea is the use of decorative patterns, patterns of horizontal straight lines and geometric shapes on the wall will give rhythm to a room. Eye will naturally follow the pattern of lines and geometric shapes that exist, then the illusion is created that the psychological pattern makes the room feel larger size than it really is. Imagine if your room is small, placing a large dining table dining diarea certainly is something less wise thing to do. You should plan to use a dining table that can serve as a desk or can function as a computer desk. When at work, you work on the table, but when it's time to eat you could also use it.

One of the other creative idea is to add a decorative and functional element in the room, such as bed room or den is the use of wall mounted shelf or shelves. Shelves can be made of wood or a combination (aluminum + glass, wood + aluminum, etc). The use of space-saving shelves in place because you do not need to put on a massive display shelves for storing books, picture frames or other ornamental accessories.

Colors have psychological effects to give the illusion and create a sense of space to the room. Creative use of color is actually a decorative idea is old, but the idea is always applicable at all times. Neutral colors or colors seem pale or light color of our eyes away from the view that widespread impression counts. While bright colors as if it approached us so that the room look smaller or narrower. Use neutral colors in a room with its narrow space. Give a little accent color to avoid monotony results.

Colors can not only be used to give broad effect on a room, but the color is also able to provide a sense of comfort when we are in the room. A small room can look cozy, and this requires ideas and challenges. To give a sense of comfort when we are in the room, is not only determined by the color of the walls room. Color of the objects in the room are also affected, such as carpet color, or the color of the sofa cushion.